This website is
 sponsored.gif

banner.gif

 Welcome    Main    Forum    FAQ    Useful Links    Sample Letters   Tribunal  

TNB perjelas aduan pengguna
29/09/2005 Berita Harian

KAMI merujuk kepada aduan `Tamjas’ dari Pontian, Johor bertajuk ‘Rumah siap, air tiada’ yang disiarkan pada 14 September lalu berhubung rumah yang beliau beli dan sudah mendapat Sijil Layak Menduduki (CF) tetapi tidak disediakan kemudahan elektrik dan air.

Tenaga Nasional Berhad (TNB) Johor mengucapkan terima kasih di atas aduan terbabit. Untuk makluman pengadu, di daerah Pontian ada beberapa projek perumahan yang dalam pelaksanaan dan menunggu bekalan elektrik, antaranya ialah Taman Jasa dan Taman Kencana.

Bagi Projek Perumahan Taman Jasa, TNB bersedia untuk menyalurkan bekalan elektrik ke taman perumahan berkenaan sejak Jun lalu di mana pencawang elektrik sudah dimulakan tugas pada 1 Jun.

Begitu juga dengan Projek Perumahan Taman Kencana, pencawang elektrik di taman perumahan berkenaan beroperasi pada 18 Julai.

Pembeli diharap dapat berurusan dengan pihak pemaju bagi mendapatkan surat pembayaran deposit bekalan elektrik di mana pembayaran deposit boleh dibuat di TNB Pontian. Kami akan memasang jangka selepas menerima pembayaran deposit, seterusnya bekalan elektrik akan dapat dinikmati oleh pihak pembeli.

Menjadi tanggungjawab TNB memberikan bekalan berterusan dan perkhidmatan terbaik.

MOHAMMAD MOKHTAR ALI
Pengurus Besar Negeri Johor,
Bahagian Pembahagian TNB.

 

Main   Forum  FAQ  Useful Links  Sample Letters  Tribunal  

National House Buyers Association (HBA)

No, 31, Level 3, Jalan Barat, Off Jalan Imbi, 55100, Kuala Lumpur, Malaysia
Tel: 03-21422225 | 012-3345 676 Fax: 03-22601803 Email: info@hba.org.my

© 2001-2009, National House Buyers Association of Malaysia. All Rights Reserved.